Quit your dayjob, rasbiolog Ulf Nilson

Egentligen hade jag tänkt att göra ett långt och ingående inlägg om hur farligt det är att skuldbelägga en grupp människor för något en individ gjort, dra paralleler till skjutningarna i Malmö, mordet på Anna Lind, Baader-Mainhofs terrorverk i Sverige etc. Men det känns liksom inte lönt. Efter att ha läst Ulf Nilsons krönika "Ingen risk att de militanta muslimerna lyckas i sin avsikt" (och kräkts lite i munnen på grund av det), så tyckte jag att det helt enkelt inte var värt det. Trots detta, så ska herr Nilson få sig en känga av bloggen.

Så, vad är det som denna 77-åriga krönikör säger som gör att han borde "quit his dayjob"?  Till att börja med är han faktiskt 77 år, så han borde gått i pension för länge sen och varit smygrasist som många andra gamla bittra pensionärer. Men vi låter det vara, det är bara bra att vita medelklassmän får synas i debatten, jag menar de är ju en klar minoritet som aldrig får medial exponering.

Expressens tillförordnade chefredaktör Per-Anders Broberg försvarar utgivningen med att dunka Nilson i ryggen och berätta att:
"detta (
stor personlig frihet att skriva vad som helst så länge det är inom ramen för tryckfrihetsförordningen) har Ulf Nilson gjort i många år i Expressen och hans läsare känner honom som engagerad i frågor kring utrikespolitik och ett svenskt samhälle i förändring.

Men frågan är om hans läsare är lika förtjusta i Nilsons åsikter. Egentligen vet jag inte var jag ska börja i hans potpurri av dynga i krönikan, men här kommer två fina citat från Expressens största stjärna:

Best of Ulf Nilsons krönika:

* ”Vi tafsar oss fram mot förståelse – något som alla fanatiker föraktar – med hjälp av krav på förbud mot morgonbön i skolan och diskrimineringsombudsmannen kallar personalens julklappar för ’vinterpresenter’ (det dummaste jag hört).
Ja, herrejävlar, ibland får man ett obehagligt intryck av att många svenskar på något underligt sätt vill avskaffa sig själva”.

Det här låter väldigt likt det Sverigedemokraterna skriver på sin hemsida: I dagens Sverige förringas och förnekas det svenska kulturarvet och den svenska identiteten till förmån för utländska kulturer.Det är inte så lätt att se skillnad. Ulf eller Jimmie? Jimmie eller Ulf? Jag kan dock inte ta åt mig äran för detta, utan Anders Gustavsson från ETC gör det väldigt bra.

* ”Sverige har sen länge minskande befolkning, ja, om vi ser till pursvenskar. Varje par föder statistiskt sett färre än två barn, lika med minskning. Våra invandrare, numera omkring 20 procent, av vilka 400 000 muslimer (varav de allra flesta naturligtvis inte är islamister), föder betydligt fler. Det är oundvikligt att det muslimska inflytandet växer.”

Äntligen någon som vågar prata om det muslimska övertagandet i Sverige! Det har i princip varit helt nedtystat  av etablissemanget. Jag har då aldrig läst eller hört någonstans om att muslimerna är vårt största hot. Tack Ulf Nilson. Men Uffe, vad säger du till Gunnar Andersson, professor i demografi som säger att muslimer, eller invandrare i Sverige överhuvudtaget inte föder fler barn än "pursvenskar"? Det ingår i hans arbetsuppgifter att år ut och år in jobba 8 timmar om dagen för att få fram säkerställda siffror om befolkningsstatistik. Men Ulf Nilson, briljant journalist som han är har redan räknat ut det hela på sitt egna lilla sätt. Titta 1.01 in i det här klippet så får ni se vad Gunnar Andersson säger.

Ulf Nilson, din rasbiolog i nöden!
Ulf Nilson, din rasbiolog i nöden!

Bloggen vill, vänlig men bestämt be herr Nilson att "Quit his dayjob". Världen behöver inte ännu en islamofobisk spekulant som skriver dynga och får dessutom betalt för det.
Bloggen rekommenderar nytt jobb: Dra igång det rasbiologiska institutet igen. Om vi ändå ska särskilja vilka som är "pursvenska" och vilka som är blodstörstande islamister så är det lika bra att vi gör det i statens namn.

Kommentarer
Postat av: bahar

hej gud vilken rolig och genialisk blogg

jag garva ihjäl mig

ja han borde verkligen ha quit his dayjob hahahhahahahah

2010-12-17 @ 18:51:18
Postat av: Linnea

Men nu blir jag så upprörd så min hjärna kokar över!! Hur kan människan få skriva i Expressen? Jävla skittidning! Och vad är det för vidrig generalisering? Vi svenskar, dom där islamisterna. "en obehagligt stor, mordisk minoritet" och i samma andetag pratar han om Sveriges alla muslimer och att de föder för många barn. Herregud. Rasisthelvete är vad han är. Bra att han fick en känga...han kunde ha fått ett par till om du frågar mig. Skrämselpropaganda funkar ju tyvärr på sverigedemokraternas väljare. Men inte på oss, eller hur?!

2010-12-17 @ 20:05:54
URL: http://llowejko.wordpress.com
Postat av: Ultra Misär

Linnea, jag tror att det här fungerar på långt fler människor än Sverigedemokraterna. Inte ens någon från SD gick så långt att man började snacka om olika raser, de kör på sitt kultur-kort.

2010-12-18 @ 12:50:42
Postat av: Stefan

Pez du är lampan som lyser på bajset. Tack för bra läsning, strålande bra blogg!

2011-04-30 @ 06:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0